Оновлено
2019-09-20
13:55

НОВИНИ та ОГОЛОШЕННЯ


2016-04-11 10:28:00
Особливості планування французьких та італійських садів, парків епохи Відродження з 16 століття до наших днів 

В лекційній аудиторії факультету архітектури, будівництва та декоративно-прикладного мистецтва відбулася друга лекція  із кращими світовими здобутками європейської архітектури. Цього разу мова йшла про особливості та різноманітність підходів двох різних культур французької та італійської у садово-парковому мистецтві. Багато у чому ці особливості викликані тим, що надто різні не лише рельєф та місцевість у цих двох країнах, але і самі підходи у формуванні простору.

Ми  добре знаємо традицію французьких регулярних парків та садів із чіткою геометрією композиції,  та дещо декоративним використанням скульптури у композиції.

Ренесанс і наступні за ним стилі в архітектурі та мистецтві, формуючись і активно розвиваючись в Італії, тут же запозичувалися прогресивними європейськими сусідами, серед яких французи були одними з найшвидших реакціонерів. Однак слід зауважити, що особливості стилю видозмінювалися і доповнювалися згідно національним уподобанням.

У французькому Ренесансі та  бароко не так широко поширилася оголена натура в скульптурах. Сади і парки відрізнялися набагато меншим нагромадженням колон, вазонів і балюстрад. У плануванні і раніше збереглися геометричні традиції. Як правило, центральним елементом композиції була широка тінистих алеях з кипарисів або лип, які висаджувалися в два або навіть три ряди. Також акцентувалася увага на великих партерах, густо наповнених квітучими рослинами. Клумби мали геометрично правильну форму, як і водні канали, стрижені живоплоти і насадження чагарників.

В італійській традиції до скульптури більш вагоме ставлення, як до елементу композиційних центрів та акцентів. Терасний принцип пов’язаний із складнішим рельєфом, широке використання водяних доріжок – перепадів, фонтанів та водоспадів, острівців на водних поверхнях та гротів – ніш . Вода займає настільки важливе значення, що виникає навіть специфічний термін «Водний театр».

Лекція сеньйора Пауло зацікавила слухачів не лише зразками та прикладами ландшафтної архітектури, але і текстовими слайдами із роз’ясненнями основних принципів у формуванні такої специфічної тематики архітектурної творчості.

Для студентів нашого факультету лекція принесла свою практичну користь для розширення кругозору молодих архітекторів.

 

  Назад
Ваші зауваження, запитання та пропозиції:webmaster‡Rt@М]rchnu.edu.ua
 © 1999-2009 Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Програмування: Крамар А.В.